Tuesday, November 9, 2010

.hukuman: pusing padang 10 kali!.

.Dum. Dum. Dum...Dum Dum Dum..Dum Dekedum Dum Dum. 

Dengar di sini semua sekali sekali….Apabila dapat hukuman hukuman…. . tiga barisan/separuh separuh bulatan bulatandi di hadapan saya gerak gerak….. ..skuad hendaklah sedia..berlari berlari…berbaris berbarisdalam dalam tiga barisan/separuh separuhbulatan bulatandi di hadapan ditengah ditengah-tengah si mana saya menghadap menghadap…Faham itu skuad skuad…… ……2 @ 3 Kali


Selamat pagi/petang skuad skuad…Pada Padapagi/petang pagi/petangini ini saya akan mengawadkan skuad. Penanda sebelah sebelahkanan kanan……… ……….. ..Penanda sebelah sebelahkiri kiri………… …………Itu adalah barisan hadapan.Barisan Barisantengah tengah tengah tengahjuga,barisan juga, barisanbelakang belakang belakang juga.Hukuman salah jangan dibuat hukuman saya yang betul skuad hendaklah buat dengan denganbetul betul dan cergas.Faham itu skuad skuad….2 @ 3 Kali. .2 Beri hukuman paraskan skuad. Sekarang penanda dan danpelurus pelurusbarisan barisantelah telah berubah.Penanda sebelah sebelahkanan kanan…… ……penanda penandasebelah sebelahkiri kiri……… ………Itu adalah barisan hadapan.Barisan Barisantengah tengah tengah juga barisan barisanbelakang belakang belakang belakang juga.


Anggota yang tinggi berada ditepi kiri dan dankanan kanan yang rendah rendahdi di tengah tengah
Anggota yang tinggi berada di tengah tengah-tengah yang rendah di kiri dan dankanan kanan
Anggota yang tinggi berada di sebelah kanan yang rendah rendahdi di sebelah sebelahkiri kiri
Anggota yang tinggi berada di sebelah kiri yang rendah di sebelah kanan


Yang tinggi ke kanan kanan…rendah ke kiri dalam dalamsatu satu barisan barisan….. ..paras
Nombor ganjil satu satu langkah ke hadapan,genap genapsatu satu langkah ke belakang belakang…gerak
Orang yang di sebelah sebelah kanan sekali diam..nombor ganjil ke kanan..nombor genap ke kiri…barisan kanan dan kiri kiri….pusing. Jadikan tiga barisan barisan….cepat jalan

Hoi! Kenapa lembap sangat tuh. Pusing padang 10 kali!! (sambil berpakaian lengkap anggota tentera, mereka yang 'silap' terpaksa mengerah keringat memusing padang 10 kali di bawah pancaran terik cahaya matahari sebagai tanda hukuman)

Ok. Yang lain. Fokus!! Kita ada tiga hari lagi untuk persiapan nih. 

Baris, senang diri!

Dari kiri, cepat jalan!! .Dum. Dum. Dum...Dum Dum Dum..Dum Dekedum Dum Dum. 

Dah seminggu aku dengar kejadian ini. Bermula dalam keadaan mamai di pagi hari sehinggalah aku terbangun di tengahari. (boleh? Haha). Kejadian berlaku tidak kira panas terik. Perghh, terbakar kulit. 

Latihan kawad kaki tentera kat area perumahan aku nih. Untuk event ape entah. Tak pasti. Yang pasti mereka sangan bersemangat dan tidak kurang juga yang rasa 'terseksa'.

2 comments:

Hizami Li said...

erk.
ko tak join ?
XD

zamdayz said...

zami:

tak hengin la aku. cukup la dah ambek perkasa kat upsi. A ape.haha

Post a Comment