Tuesday, November 16, 2010

.si ibu dan si anak.

Ibu       : ******, buat ape tuh? Asyik tengok tv je.


Anak   : Ye la mak. Dah cite dalam tv ni best-best!

Ibu       : Kalau macam tuh sampai besok la kamu tak habis-habis tengok tv. Dah la tuh. Cuba la tolong mak nih.

Anak   : La, jap la mak. Cite best ni.

Ibu       : Mak dah sakit badan dah ni. Cuba la kamu tolong basuh pinggan kat dapur tuh ke. Sapu rumah ni ke. Mak balik bersepah je!

Anak   : Ape mak? Basuh pinggan? Sapu sampah? Tak nak la mak. Keje pempuan tuh. Mana boleh laki buat. Kang tak pasal-pasal macam cik siti nak pegang penyapu semua. Uhhuuu.

Ibu       : Eh, kamu ingat pempuan je boleh buat keje tuh semua? Ada undang-undang ke agama ke kata pempuan je boleh buat keje tuh semua. Tak patah nya tulang kamu kalau buat semua keje tuh. Tak bertukar nya kamu jadi pempuan kalau kamu buat semua keje tuh. Cuba tengok ayah kamu tuh, ke dapur jugak kadang kala.

Anak   : Ala, mak ni. Dah bebel dah. Yela-yela orang buat jap lagi.


psssttttt: 'jangan lawan cakap mak eh.dosa nanti.setiap kata-kata mak tuh ada benarnya.tengok la hasilnya bila dah besar'

28 comments:

Puteri Iqa Izyan said...

lelaki ramai cmni.huhu..

bkn slh pun g dpr.tlg2 mak..kesian mak.. ;D

..hizamirahim.. said...

haha.
nasib ak tak.
alhamdulillah.
=.=

Han$ Xy said...

ahah....buat je kalau mak suruh..hee~

zamdayz said...

@puteri:

nasib bek saya tak!
haha!

zamdayz said...

@hizami:

oh ok. sama la kita!
haha

zamdayz said...

@hans:

kan! bukan sosah pon!
huhu

Puteri Iqa Izyan said...

hak3.poyo je zami ngan bdk cili neh..
huhu

momochan said...

lelaki kalau pandai bab-bab rumah ni.kemas masak sume..
perempuan sah-sah la suka..HEHE

kalau momo...momo suke lelaki pandai masak.so boleh lawan siapa masak sedap.HEHE

Nur said...

ikt ckp mak eh..hahaha

zamdayz said...

@puteri:

kami mmg sgt poyo!
kan zami. haha

zamdayz said...

@momok:

ssh tau cr lelaki yg nk ke dapor skrg!
yg bnyk bg arahan ade la! haha

zamdayz said...

@nur:

baek~

momochan said...

eee sape momok2 tuh ishish

zamdayz said...

@momo:

momok tuh momo la.haha!

momochan said...

aaaaaaaaaa! buang la 'k'...

da comel2 momochan jadi momo'k' lak.tuka2 buang k jauh2 nuh.. huhhu

ahmad jo said...

hehehe,,,, biasalah kan.. bukan malas tapi tak berapa nk rajin je,, :D

zacky ~786~ said...

haha.~
ishhk3.. xbaik tok ksihtan..

imanshah said...

wah hobi saya tu basuh pinggan mangkok sudu garfu

zamdayz said...

@momo:

see.dah buang!
hehe

zamdayz said...

@ahmad:

betol tu!
alasan kan!
haha

zamdayz said...

@zack:

ape xbaik pulak??

zamdayz said...

@imanshah:

wah!
kalau sampai tahap hobi tu, dah kira kerjaya tuh!
haha

HaniffHarunHanafi said...

sayang mak! <3
xnak derhaka2.

mye said...

haha..
terasa r pulak..hehe..
nway salam perkenalan..^_^

zamdayz said...

@haniff:

sayang mak jugak!
hehe

zamdayz said...

@mye:

jgn la terasa.saje je ni.hehe
salam perkenalan jugak.:)

Yatre Hayati said...

hahaah..sila la basuh pinggan yer..

zamdayz said...

@yatre:

dah buk. udah dibasuh pinggannya.lagi keje apaan buk?

Post a Comment