Saturday, October 13, 2012

Apa Orang Kata.

Salam.

Holla.

Entri kali ni nak cakap pasal apa yang orang selalu kata dan cakap kan. Kadang-kadang kita selalu dengar cakap orang daripada kata hati kita sendiri. Tapi, ada jugak la kata-kata orang tu yang kita boleh ambil sebagai pengajaran dan iktibar. Kita sendiri pun dah boleh pikir mane yang baik dan tidak.

Pada pengalaman aku sendiri, ni yang orang selalu kata lah kann:

1. Kalau nak buat sesuatu, buat betol-betol. Tapi jangan over confident!
2. Cakap kat orang lain bukan main, tapi diri sendiri pun tak betol.
3. Mulut jangan celupar nanti merasa makan cili api.
4. Tindakan tak sama dengan apa yang keluar dari mulut. (susah la macam tu kan!)
5. Kalau buat sama-sama, satu satu kerja tu mesti akan jadi senang.
6. Tak cantik tape, jangan tak pandai sudah.
7. Biar ilmu setinggi langit, jangan dungu segunung.
8. Kalau kita buat keje ikhlas, Tuhan mesti akan bukakan hati kita dan orang di sekeliling kita.

Setakat ni, tu je la yang aku selalu dengar. Tapi kalau ada yang lain yang lagi dahasyat dari ni, itu ikut pengalaman masing. Nak share pun boleh. Tunggu next entri pulak ye. Adiossss!

2 comments:

Rozuan Ismail said...

semua tu nasihat.tapi kdg2 kita sdiri susah nak ikut

Cik Tomorrow says... said...

saya sokong!!!!! ^^

Post a Comment